Privatlivspolitik

Privatlivspolitik – der er til at forstå

Det skal gerne – på alle måder være en god oplevelse at være kunde hos HB Ejendomme og Renovering Aps.

Vi ønsker at behandle alle kunder med respekt hvad enten du er privat kunde eller repræsenterer et firma.

Derudover er der nogle juridiske regler bl.a den nye EU dataforordning, som vi er forpligtiget til at overholde, og det vil vi naturligvis gøre vores bedste for sker på en ordentlig måde.

VI har forsøgt at beskrive meget enkelt hvordan vi indsamler oplysninger om vores kunder, hvilke oplysninger vi har og hvordan vi behandler oplysningerne:

Såfremt du har spørgsmål til os om hvilke oplysninger vi har om dig kan du altid ringe til os.

Vi gør opmærksom på, at vi altid kun udleverer oplysninger ved personlig henvendelse og ALDRIG til 3. part. Vi vil i den forbindelse og tillade os at spørge om supplerende oplysninger for at sikre os at det er den rigtige person vi taler med. Ligeledes vil vi kun oplyse hvilke kategorier af oplysninger vi har. Ønskes der yderligere oplysninger fra kundens side udleveres disse kun ved personligt møde.

Hvordan vi indsamler oplysninger om dig og hvilke oplysninger vi har:

Som kunde hos os indsamler vi kun kontaktoplysninger om dig: Det være sig navn, adresse, mail og telefon nummer. For firmaer gælder det også CVR numre.

Mangler vi en af disse oplysninger fra dig, kontakter vi dig eller finder dem på krak.

Formålet med oplysningerne er, at har brug for dem for at kunne kontakte dig, og oprette et tilbud eller en faktura. Vi indsamler kun almindelige oplysninger og aldrig CPR numre eller personfølsomme data.

Hvor gemmer vi oplysningerne:

Vi gemmer oplysningerne i vores økonomi system E- conomic med hvem vi har en databehandleraftale.

Derudover bruges onedrive (godkendt iht reglerne om ikke at overføre oplysninger til lande udenfor EU/EØS) til beregninger på større projekter.

Det hele er naturligvis i lukket kodet system. Fysiske papirer med navne og adresser på gemmes i aflåst skuffe når der ikke er nogle på kontoret. Ligesom der er alarmanlæg på kontoret.

Hvem gives oplysningerne videre til :

Såfremt vi indhenter tilbud fra underleverandører bruger vi et oprettet kundenummer således at disse ikke kan se hvem du er. Har vi brug for at få en samarbejdsparter/underleverandør ud at se på noget ved en kunde er vi naturligvis nødt til at videregive kundens kontaktoplysninger. Dette gælder naturligvis også ved levering af materialer.

Sletning:

Ønsker du ikke at gøre brug af vores tilbud slettet du igen i vores system med det samme med mindre andet er aftalt.

Hører vi ikke fra dig, eller ønsker du at overveje tilbuddet gemmer vi dine oplysninger til næste årsafslutning hvor de slettes.

Det betyder naturligvis, at vi bliver nødt til at bede om dine kontaktoplysninger igen såfremt du henvender dig senere – hvilket du jo altid er meget velkommen til.

Har vi udført et stykke arbejde ved dig gemmes dine oplysninger så længe der er garanti for arbejdet, hvilket kan være mange år for eks et nyt tag. Oplysningerne gemmes kun i økonomi systemet og ikke på mails og lign.

Gamle ordrebekræftelser, fakturaer mm opbevares aflåst på kontoret. Betalingspåmindelser og rykkere slettes straks efter betaling.

Alt papir med navn eller adresse på der ikke skal gemmes pga garanti makuleres når opgaven er afsluttet.

Dine rettigheder:

Du kan naturligvis altid kontakte os og bede os om at se hvilke oplysninger vi har om dig, og få dem slettet. Se også ovenfor.

Du har også ret til at klage til Datatilsynet såfremt du ikke mener at vi behandler dine oplysninger lovligt – men vi vil naturligvis gerne høre fra dig først, så vi har mulighed for at ordne det sammen.

Såfremt vi får henvendelser om udlevering af oplysninger hvor vi intet har om vedkommende i vores kundearkiv, forbeholder vi os retten til ikke at svare såfremt vi mistænker spam. Såfremt du mod forventning ikke hører fra os indenfor en rimelig tid er du naturligvis velkommen til at ringe til os. Se også ovenfor.

Vi har senest gennemgået vores procedurer med en advokat fra DLA Piper i maj 2018

Herning d. 17/08/2023

Helle Borg, Dataansvarlig HB Ejendomme og Renovering Aps, tlf: +45 97 13 77 12 eller +45 22 30 67 76